Nieuwe
54757 Fase 04 - 15-11-2006
Foto's
Henk Muller & Arie van Roon
Op 14 en 15 november 2006 heeft de brandweer Heemstede een bezoek gebracht bij Metz in Karlsruhe voor de 1e voorafname van het complete voertuig. Op deze dag is het gehele voertuig gecontroleerd op techniek, afwerking en maatvoering. De opmerkingen worden in de komende twee weken opgelost. Het voertuig wordt ook nu afgetest op de vereiste bewegingssnelheden. Bij de foto’s kan nog een verdere uitleg gegeven zijn.
Het “gele”
vlak is een voorzorgsmaatregel tijdens de bouw, om beschadiging van de spatborden
te voorkomen.
De hoogwerkers worden uitgerust
met een aggregaat met een vermogen van 14 kW. Deze verzorgt het vermogen voor
de aandrijving van de noodbediening; de 220 Volt in de korf en de 220 Volt
aansluitingen in de materiaalkasten.
Onder de korf zijn twee
gasdamp lampen gemonteerd. Samen een opgenomen vermogen van 1000 Watt. Om
de lichtsterkte (lumen) met halogeen te bereiken is hiervoor ± 5000
Watt halogeenverlichting nodig. Tevens
zit er aan beide zijde van de korf ook een draaibare en kantelbare halogeenschijnwerper
van 1000 Watt.
Voertuig maximaal in breedte
en hoogte afgestempeld. Bedienplaatsen voor afstempeling is voorzien van infoschermen
voor o.a. het direct visueel hebben van het werkbereik. Ook de aansluiting
van de “stijgleiding” voor het voeden van de korf heeft hier zijn
plek.
Hierop is te zien dat het
op afstand bedienbare waterkanon nog niet is gemonteerd.
Hoogwerker uitgeschoven
tot 3 meter voor maximale vlucht.
Het scherm op de hoofdbedienplaats. Hierboven op komt nog een
scherm voor de camera aan de korfarm gecombineerd met de zoom camera aan de
korf.