Nieuwe 54757 Fase 04 - 15-11-2006
Foto's Henk Muller & Arie van Roon

Op 14 en 15 november 2006 heeft de brandweer Heemstede een bezoek gebracht bij Metz in Karlsruhe voor de 1e voorafname van het complete voertuig. Op deze dag is het gehele voertuig gecontroleerd op techniek, afwerking en maatvoering. De opmerkingen worden in de komende twee weken opgelost. Het voertuig wordt ook nu afgetest op de vereiste bewegingssnelheden. Bij de foto’s kan nog een verdere uitleg gegeven zijn.


Het “gele” vlak is een voorzorgsmaatregel tijdens de bouw, om beschadiging van de spatborden te voorkomen.


De hoogwerkers worden uitgerust met een aggregaat met een vermogen van 14 kW. Deze verzorgt het vermogen voor de aandrijving van de noodbediening; de 220 Volt in de korf en de 220 Volt aansluitingen in de materiaalkasten.


Onder de korf zijn twee gasdamp lampen gemonteerd. Samen een opgenomen vermogen van 1000 Watt. Om de lichtsterkte (lumen) met halogeen te bereiken is hiervoor ± 5000 Watt halogeenverlichting nodig. Tevens zit er aan beide zijde van de korf ook een draaibare en kantelbare halogeenschijnwerper van 1000 Watt.


Voertuig maximaal in breedte en hoogte afgestempeld. Bedienplaatsen voor afstempeling is voorzien van infoschermen voor o.a. het direct visueel hebben van het werkbereik. Ook de aansluiting van de “stijgleiding” voor het voeden van de korf heeft hier zijn plek.


Hierop is te zien dat het op afstand bedienbare waterkanon nog niet is gemonteerd.


Hoogwerker uitgeschoven tot 3 meter voor maximale vlucht.


Het scherm op de hoofdbedienplaats. Hierboven op komt nog een scherm voor de camera aan de korfarm gecombineerd met de zoom camera aan de korf.